Icommunicate en Alwagraafis gaan samen als Bruiz
Sinds 1 januari vormen de Herentalse communicatie- en reclamebureaus Alwagraafis en icommunicate het nieuwe Bruiz, kort voor brandings en buzz. Na 3 jaar als “partners in crime” zijn Kristof Smolders en Thomas Cloots klaar om (h)echt samen te werken.
Het plan is eenvoudig: “Samen straffe campagnes en nog beter en relevanter werk maken.” zegt Thomas. Hiermee is de toon gezet voor 2023. “Met ons team van vijf willen we unieke merkverhalen vormgeven”, vult Kristof aan, “Steeds met als doel om de nodige buzz te creëren in de markt waarin die merken actief zijn.”
“We focussen ons op langetermijngroei en -samenwerkingen door samen te zoeken naar het unieke DNA van merken, mee na te denken en bedrijven vanuit onze ervaring in vraag te stellen.” zegt Thomas. “Dit deden we jarenlang met onze eigen bedrijven voor onze klanten. Met Bruiz brengen we al onze ervaring, expertise en portfolio’s samen om, ondersteund door een groter team, onze klanten nog beter te servicen.”
Een win-win situatie voor iedereen
Het doel van de fusie is dat één plus één drie wordt. De expertise van Bruiz is een grote meerwaarde voor klanten. Thomas vertelt: “Na drie jaar een werkvloer te delen in Herentals was het duidelijk dat we allemaal specifieke passies en talenten hebben en anderzijds dat onze beide bureaus elkaar perfect aanvullen. Met een groter team kunnen we nog efficiënter en flexibeler werken.”
Kristof neemt de rol van account director op zich. Thomas zal zich toespitsen op het creatieve luik. Hij zal Bie Mariën, Elise Vlaminck en Panin Nimako dag in dag uit motiveren om het beste van zichzelf te geven om merken nog beter op de kaart te zetten.
Bij het zoeken naar de nieuwe naam gingen ze niet over 1 nacht ijs, integendeel. “Grappig hoe reclame voor jezelf maken toch steeds een grotere uitdaging is dan verwacht” lacht Kristof. “Voor ons was het cruciaal dat we samen onder een nieuwe vlag gingen varen, met een duidelijke visie voor de toekomst.”
Waarom dan Bruiz?
Kristof legt uit: “Het is kort en krachtig en combineert de woorden brandings en buzz. Op precies die vlakken kunnen we een meerwaarde bieden voor klanten. We zoeken naar unieke merkverhalen, geven deze vorm van A tot Z en communiceren ze vervolgens via resultaatgerichte on- en offline campagnes.”